نقش ترويج در توسعة كشاورزي ايران 1400 + 20 فایل هدیه

نقش ترويج در توسعة كشاورزي ايران 1400 + 20 فایل هدیه

نقش ترويج در توسعة كشاورزي ايران 1400 + 20 فایل هدیه

ضمن سپاس از حسن توجه شما به مطالب سایت

هدف ما رفع نیاز شماست.

در فایل هایی که خریداری خواهید کرد، در خصوص مطلب مذکور مطلبی در فرمت قابل ویرایش ورد دریافت خواهید نمود که می توانید بسته به نیاز خود از یک یا قسمتی از آن استفاده نمایید

در کنار فایل اصلی خریداری شده به دوستان عزیز حدود 20 فایل ارزشمند هدیه نیز در حطیه مرتبط (اقتصاد) تقدیم می کنیم. تمامی فایل ها را به صورت یکجا در یک فایل زیپ دریافت خواهید نمود. که فایل اصلی اولین یا آخرین فایل آن و مابقی فایل های هدیه هستند که احتمال بالا بسیار برایتان مفید خواهد بود.

در صورت داشتن هر گونه سوالی قبل از خرید یا در صورت هر گونه مشکل یا عدم مغایرتی مورد را در قسمت نظرات یا از طریق اطلاعات تماس مطرح نموده و نیز در صورتی که احیانا و در صورت احتمال بسیار پایین موارد مورد نیاز شما واقع نشد می توانید با مطرح ظرف مدت 24 ساعت 87% رقم پرداختی _سود حاصله ما – را دریافت نمایید. که البته ما نیز متقابلا خواهش خواهیم کرد موارد دانلودی را به طور کامل پاک نمایید. (فرض بر اعتماد است و این گزینه مادامیکه احساس نکنیم از اعتماد ما سوء استفاده شده تداوم خواهد داشت.)

برای داشتن دیدی کلی در خصوص فایل مذکور، قسمتی از آن تقدیم حضورتان می شود، لطفا با ارائه نظرات ارزشمند خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری برسانید.

 

ترويج كشاورزي :

ترويج كشاورزي دولتي در بيست سال گذشته در بسياري از كشورهاي جهان ، از لحاظ محدوديت ها ، منابع مالي و تحت پوشش قرار ندادن تعداد زيادي از كشاورزان، مورد انتقاد جدي بوده است . ترويج كشاورزي جهت رويارويي با چالش هاي پيش روي خود را به سه رويكرد مجهز نموده است . اين رويكردها عبارتند از : نوسازي (اصلاح) ، تمركززدايي و خصوصي سازي .

الف)نوسازي : دو راهبرد عمدة سياسي / نهادي ، براي نوسازي نظام هاي ترويج كشاورزي ملي عبارتند از : حركت از ساختار رشته محور به سوي ساختار موضوع محور و حركت از نظام دستوري به سوي نظام مشاوره اي .

ب)تمركززدايي : تمركززدايي در ترويج عبارتست از تغيير و انتقال مسئوليت ترويج از سطح دولت مركزي به سطوح اجرايي ، منطقه اي يا ناحيه اي كه درجات مختلف تصميم گيري عملياتي واجرايي تا كنترل سياسي و مديريت مالي را شامل مي شود و اهداف آن تشويق سرمايه گذاري محلي و هدايت برنامه ها ، تخصيص منصفانه‌تر و مؤثرتر منابع دولتي ايجاد انگيزة توليد و ارائة خدمات‌، كاهش هزينة خدمات ترويجي، كشف ظرفيت هاي محلي و پاسخ كارآمدتر به نيازهاي محلي است .

ج)خصوصي سازي : خصوصي سازي اولين بار به طور رسمي در كشور انگلستان در دهة 1980 مطرح شد . خصوصي‌سازي يعني تغيير فضاي حاكم بر مؤسسات دولتي به نحوي كه در عين حفظ بافت اصلي فعاليت ،شرايط بازار به نحوة عمل مؤسسه طوري تأثيرگذارد كه انگيزه و سازوكارهاي بخش خصوصي ملاك تصميم گيري باشد . منظور از خصوصي سازي كاستن بار دستگاه دولتي در فعاليت ها و واگذاري هر چه سريعتر عوامل توليد و عمليات اجتماعي و اقتصادي به بخش خصوصي است .

به نحوي كه ابتدا مروجين با مشكل يابي در سطح محلي نيازسنجي مي كنند و با اطلاع به مراكز بالا براي تصميم گيري صحيح اقدام كرده و گاهي مثبت در جهت پيشبرد بخش توسعه كشاورزي بر مي دارند . براي رسيدن به اين هدف مقدس بايد به موارد زير دقت كافي داشته باشيم :

1-بررسي موانع موجود در مسير اجراي برانامه هاي ترويجي و برطرف كردن آنها .

2-بررسي و تعيين نيازهاي آموزشي – ترويجي مجريان طرح هاي پيشرفتة كشاورزي .

3-تعيين اولويت نيازهاي ترويجي .

دانلود فایل نقش ترويج در توسعة كشاورزي ايران 1400 + 20 فایل هدیه