تکنولوژی پیشرفته سیستم سوخت رسانی

تکنولوژی پیشرفته سیستم سوخت رسانی

تکنولوژی پیشرفته سیستم سوخت رسانی

حجم فایل : 458.5 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 29
بسم الله الرحمن الرحيم

تكنولوژي پيشرفته

سيستم سوخت رساني

سيستم سوخت رساني هوشمند در اكثر موتورهاي مدل جديد به كار برده شده است.
و روش كار آن بدين صورت است كه؛ با كمك سنسور هاي خاص متغيرهاي گوناگون خوانده و اندازه گيري مي شوند و به واحد كنترل ارسال ميگردد كه پس از پردازش نسبت به صدور فرمان به عملگرها اقدام مي كند. سيستم سوخت رساني هوشمند: بهبود عملكرد موتور و همچنين پايين آوردن مصرف سوخت و گرفتن راندمان بالا از موتور از اهداف سيستم سوخت رساني هوشمند مي باشد.
كه حتي درپي پيشرفت آن تكنولوژي هاي جديدتري نيز در همين راستا بوجود آمده است.
يكي از آنها سيستم سوخت رساني HFM است. سيستم سوخت رساني هوشمند:
چكيده: اين سيستم سوخت رساني HFM در مدل هاي سال 1997 به بعد در بعضي از موتورها به كار برده شده و روش كار آن بدين صورت است كه با اندازه گيري ميزان جرم هواي ورودي به منيفلد هوا و همچنين با اندازه گيري متغيرهاي گوناگون ديگر كه در موتور با كمك سنسور هاي خاص خوانده مي شوند در صدد بهبود عملكرد موتور و همچنين پايين آوردن مصرف سوخت و گرفتن راندمان بالا از موتور برمي آيد.
HFM معرفي كلمه HFM از عبارت Hot Film Air Mass گرفته شده است كه اين سيستم با اندازه گيري جرم هواي ورودي به موتور مقدار سوخت را در شرايط مختلف و اعمال بارهاي متفاوت به موتور تعيين مي كند تا موتور بتواند در بهترين شرايط با كمترين مصرف سوخت بيشترين بازده حرارتي را داشته باشد . قطعات سيستم HFM G3/2 سنسور اكسيژن
K1 رله حفاظت كننده ولتاژ بالا
K27 رله پمپ
L2 سنسور سرعت اتومبيل
N3/4 پردازش گر اصلي
X11 سوكيت عيب ياب
سنسور اكسيژن oxygen sensor اين سنسور كه در جريان گازهاي خروجي از موتور قرار دارد ، اكسيژن موجود در گاز اگزوز را بررسي مي كند و ولتاژي متناسب با اكسيژن موجود،در دود كه نشانه رقيق يا غليظ بودن سوخت است را به ECU ارسال ميكند. اين سنسور در بعضي مواقع به طور داخلي با جريان الكتريسيته گرم مي شود تا هر چه سريعتر به صورت مدار بسته درآيد . محل نصب سنسور اكسيژن این سنسور روی منیفولد دود طوری قرار می گیرد که تا در معرض گازهای خروجی واقع شود و با ارسال ولتاژ كم نشانه رقيق بودن سوخت و ولتاژ زياد نشانه غني بودن سوخت است كه ECU با كسب اين اطلاعات بهترين مخلوط را روانه موتور مي سازد .
رله حفاظت كننده ولتاژ بالا كار رله اين است كه ولتاژ را در مدار اندازه گيري كند و اگر ولتاژ بيشتر از حد مجاز تعيين شده براي رله باشد ، رله فرمان قطع …

دانلود فایل تکنولوژی پیشرفته سیستم سوخت رسانی