دانلود کتاب توپولوژی عمومی اسدالله نیکنام

دانلود کتاب توپولوژی عمومی اسدالله نیکنام

دانلود کتاب توپولوژی عمومی اسدالله نیکنام

کتاب توپولوژی عمومی اسدالله نیکنام

توپولوژی از نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم به عنوان یکی از شاخه‌های ریاضیات مطرح شده و امروزه تقریباً در همه‌ی حوزه‌های ریاضیات و دیگر علوم کاربرد دارد تا آنجا که می توان به کاربردهای آن در آئرودینامیک، شیمی، شبکه‌های رایانه‌های و هندسه‌های نوین اشاره کرد.
توپولوژی در لغت به معنای «علم سطوح» است و موضوع آن به دو شاخه‌ی اصلی ریاضیات یعنی هندسه و آنالیز مربوط می‌شود که ساختار انواع فضاهای مجرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. توپولوژیست‌ها تلاش می‌کنند به درکی از اشکال و فضاها دست یابند؛ بدون این که صریحاً از ایده‌ی فاصله یا اندازه استفاده نمایند.
این کتاب سرفصل دروس توپولوژی دوره‌ی کارشناسی (و کارشناسی ارشد) را در بر می‌گیرد و مرجع مناسبی برای تکمیل اطلاعات دانشجویان دوره‌ی تحصیلات تکمیلی به شمار می‌رود. کتاب با مروری بر فضاهای متریک شروع می‌شود و در فصل دوم با تعاریف و خواص مقدماتی فضاهای توپولوژیک ادامه می‌یابد. در فصل سوم اصول جداسازی که پراکندگی مجموعه‌های باز یک فضای توپولوژیک را بررسی می‌کند مورد بحث قرار گرفته است و با سه قضیه‌ی بنیادی اوریسون، گسترش تیتزه و نشاندن پایان می‌یابد. در فصل چهارم خواص پوششی فضاهای توپولوژیک، فشرده‌سازی، و فضاهای بئر مطرح شده‌اند. خواص همبندی فضاهای توپولوژیک و مفهوم مؤلفه‌ در فصل پنجم ارائه شده‌ است.

فرمت :pdf
تعداد صفحات:۱۸۱
حجم:۵.۸۳ مگابات

دانلود فایل دانلود کتاب توپولوژی عمومی اسدالله نیکنام