سایر

پاورپوینت خلاصه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ايران

دانلود پاورپوینت با موضوع خلاصه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ايران،
در قالب ppt و در 169 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مراحل توسعه نظام آموزش و پرورش
شكل الف : قديمي ترين مرحله
در اين
مرحله جامعه فاقد هر گونه نظام آموزش رسمي بود.و پرورش در خانواده به وسيله
والدين يا مستقيماً در جامعه از طريق شاگردي صورت مي گرفت.
شكل ب: نظام آموزشي ساده و كوچك
نظام آموزشي ساده و كو چك(ب)
در
اين مرحله مدرسه به وجود آمد.ولي فقط تعداد معدودي از افراد جامعه ،
معمولاً از طبقات مرفه، مي توانستنداز آموزش رسمي مدرسه بر خوردار شوند و
اكثريت از طريق خانواده به جامعه وارد مي شدند .
شكل ج (مرحله تفكيك نظام آموزشي )
جامعه         آموزش عالي        مدرسه ابتدايي               خانواده
در اين مرحله با وجود گسترش نسبي آموزش و پرورش رسمي، هنوز تعداد كثيري از افراد بدون گذر از مراحل آموزش وارد جامعه مي شوند
شكل د: ويژگي هاي نظام هاي آموزشي در جوامع كنوني
مهمترين ويژگي در اين مرحله ؛ هر گونه اشتغال در جامعه مستلزم آموزش رسمي است و مشاغل سطح بالا آموزش هاي تخصصي را طلب مي كند.
کلیاتی درباره
سازمان
 و شیوه های ادارة
آموزش و پرورش
تعاریف سازمان
سازمان
عبارت است از هماهنگی معقول تعدادی از افراد که برای تحقق هدف یا منظور
مشترکی از طریق تقسیم وظایف و برقراری روابط منظم و منطقی بطور مستمر
فعالیت می کنند.
سازمان عبارت است از مجموعه ای مرکب از جزءهایی که هریک به سود بقیه عهده دار کاری معین است.
سازمان عبارت است از همکاری مشترک افراد برای انجام مقاصد مشترکی که در پیش دارد.
سازمان واحدی طرحریزی شده دارای تشکل عمدی برای رسيدن به هدفهای مشخص است.
عناصر و ويژگيهاي مشترك سازمانها
1- سازمانها هدف دارند .يعني براي دستيابي به هدفها و مقاصد معيني به وجود آمده اند .
2- سازمانها از تركيب اجتماعي افرادي كه به طور گروهي كار ميكنند تشكيل مي شوند .
3- فعاليت سازمانها استمرار زماني دارند .
4- سازمانها . فعاليت خود را از طريق تفكيك وظايف . از روي برنامه . و با استفاده از دانش و فن و ابزار انجام مي دهند .
5-سازمانها
با واحدهاي يكپارچه و يگانه اي از فعاليت منظم و ساختمند هستند و كار و
فعاليت خودرا به طور عقلايي و منطقي هماهنگ و هدايت مي كنند .
اهميت و ضرورت ایجاد سازمانها :
نیاز انسان به همفکری و تشریک مساعی با انسانهای دیگربرای رفع احتیاجات زندگی
تنوع
نیازها ، گسترش دانشها و مهارتهای بشری موجب گسترش سازمانهای متنوع و
متعدد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی وتربیتی شده است و بشر را بیش از پیش
نیازمند سازمانهای مختلف ساخته است.
افراد در سازمانی به نام زایشگاه
متولد می شوند و در سازمان خانواده رشد می کنند و در سازمانهای آموزشی و
پرورشی آموزش می بینند و در یکی از سازمانهای دولتی و خصوصی وارد می شوند و
سرانجام در سازماني به نام کفن و دفن وارد دنیای جدید می شوند .
انواع سازمانها
برمبناي ويژگيهاي گوناگوني كه سازمانها دارند انواع طبقه بندي امكان پذير است .
برحسب اندازه ( كوچك يا بزرگ)
نوع مالكيت ( دولتي يا خصوصي )
ملاك عضويت ( داوطلبانه . استخدامي يا اجباري )
اهداف و وظايف اجتماعي ( آموزشي . ديني . سياسي يا اقتصادي )
انواع سازمانها
1-
سازمانهاي مشترك المنافع – كه به اصل و عموم اقتصادي خود نفع مي رسانند
مثل اتحاديه ها ،باشگاهها، احزاب سياسي ، انجمنهاي حرفه اي ، تعاوني ها
2- سازمانهاي تجاري كه در اصل به مالكان و مديران خود بهره مي رسانند ( نظير كارخانه هاي صنعتي ، فروشگاهها ، بانكها و هتلها)
3-
سازمانهاي خدماتي كه در درجه نخست به مراجعان خود نفع مي رسانند . ( مثل
بيمارستان هاي خصوصي ، مدارس خصوصي ، بنگاههاي مددكاري اجتماعي )
4-
سازمانهاي رفاه عمومي كه به عموم مردم بهره    مي رسانند ( سازمانهاي دولتي
نظير وزارت دفاع ، مدارس دولتي ، سازمان پليس ، سازمان آتش نشاني ،
سازمانهاي تحقيقاتي )
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت خلاصه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ايران”