سایر

پاورپوینت مدیریت منابع انسانی در مدیریت تعارض و بحران

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت منابع انسانی در مدیریت تعارض و بحران،
در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
تعارض:
تعارض از دیدگاه لورنز:
اجزای تعارض:1- هویت گروهی2-تفاوت قابل مشاهده بین گروهها 3-ناکامی یااستیصال
رقابت:
تفاوت,رقابت,تعرض,بحران و جنگ
فلسفه ها ی گوناگون تعارض:
1- دیدگاه مرکزی یا تئوری یگانگی
2- دیدگاه تکثرگرایی
3- دیدگاه افراطی(مارکس)
4- دیدگاه جاری
موقعیت های مدیریت تعارض
1- موقعیت برد- برد
2- موقعیت برد- باخت
3- موقعیت باخت- باخت
روش های مهم مدیریت تعارض
1- شیوه اجتناب و عدم جبهه گیری 2- مذاکره
3-استفاده از قدرت 4- ایجاد دشمن مشترک
5- روش گذشت  6- جابجایی طرفین
7- تغییر روابط انسانی 8-اهداف مشترک
9- ارجاع سلسله مراتبی 9- ضربه گیری یا استفاده از متخصص روابط انسانی
10- استفاده از روابط غیررسمی 11-مشاوره
12- هوشیاری در برابر شایعه
بحران
1-هر واقعه ای که باعث می شود یک سازمان از نظم خود خارج شده و منافع آشکار و پنهان آن به مخاطره بیفتد بحران نامیده می شود
2- نقطه اوج یک کشمکش است
3- مقطع حیاتی,لحظه تعیین کننده,زمان خطر و بلاتکلیفی
4- واقعه کوتاه مدت است که تا حال سابقه نداشته است,فرصت کم است یک مرتبه اتفاق می افتد و خارج از کنترل است
5- بهم ریختگی حالت تعادل است عدم انطباق بین نیازه و منابع است
 6- یک وضعیت نابهنجار و یا ادراک نابهنجار است که عملیات و اعتبار سازمان را تهدید میکند
7- تغییر ناگهانی است,شدیدتر از حالت عادی
مدیریت  بحران
فرآیند پیش بینی و پیشگیری از وقوع بحران,برخورد ومداخله در بحران و سالم سازی بعد از وقوع بحران است
1-Fast(سریع مردم را در جریان بحران قرار دهید)
2-Fully(چیزیکم نگذارید به جزییات بپردازید هر قدر می توانید اطلاعات جمع کنید)
3-Factual(واقعی و دقیق باشید از کلی گویی بپرهیزید)
4- Frank(بامردم صادق,رک وراست باشید)
5-Focus(یک سخنگو داشته باشید,پای خود را فراتر نگذارید,)
6-Facility(دسترسی آسان با توجه به مکان و از یک مرکز کنترل استفاده کنید)
7-Feedback(ارتباط یک مسیر دوطرفه است شنونده هم باشید)
8-Feeling(هر بحرانی قربانی دارد احساس را بپذیرید)
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت منابع انسانی در مدیریت تعارض و بحران”